Met mindfulness een burnout voorkomen

Mindfulness is de techniek van het loslaten. Lig je in bed en wil je slapen en ga je voelen om in slaap te komen en lukt het niet, check dan of je aandacht geeft op een gewone geïnteresseerde manier. Hiermee bedoel ik of je aandacht geeft zoals je ook doet als er iemand naar je toe komt lopen of als de kat ineens binnen komt, dan geef je geen aandacht op een intense, bemoeiende manier. Hier lees je meer over deze mindfulness technieken. Wil je meteen met de mindfulness oefeningen van start gaan dan vind je hier de mindfulness oefeningen in de online cursus mindfulness

Met mindfulness je burnout weg door een nieuwe focus Er zijn echter zelfs mensen die hun aandacht zo vaak heel intens richten om dingen voor elkaar te willen krijgen dat ze hierin blijven hangen. Hier hebben we allemaal wel eens last van op een stressvolle dag, dan merk je dat je ook heel intens dingen aan het doen bent, zelfs als alle stressvolle dingen al voorbij zijn. Blijf je hier in hangen, dan noemen we dit een burnout. De Burnout is een lichamelijk zo moe worden veroorzaakt door een constante intense aandacht. Zelfs bij een burnout kunnen we echter met mindfulness leren om weer op een normale manier aandacht te geven aan de dingen. Dat doen we door minder vanuit het hoofd te leven en meer vanuit het lichaam. In dit mindfulness filmpje vind je een mooi begin.

Het zijn namelijk de gedachten die er voor zorgen dat de aandacht zo intens wordt. Hierbij is het dus wel heel belangrijk dat je het lichaam niet met die intense aandacht gaat voelen, dan blijft je lichaam net zo gestrest. Hier vind je meer info over ons mindfulness training aanbod.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *